středa 1. srpna 2012

Restaurace

Je to až neuvěřitelné, ale za pár dní tu mám své kamarádky z ČR. Moc se na ně těším a dnes jsem v HRC řekla, aby mi osekali trochu směny ten týden, abych na ně alespoň na chvíli měla čas. Ráda  bych s nimi prolezla dobré restaurace, vzala je do oblíbených a vyhlášených barů, na pláže a tak trochu jim ukázala život v USA.
Škoda, že v second jobu jsme teď jen dvě, protože majitelka odletěla zpět do své domoviny, bývala bych si vzala volno i tam a s mojí novou českou kamarádkou, kterou tu mám vyrazila autem za nimi do Miami.
Jak jsem psala, je toho tady stále hodně o čem se rozepisovat. Tak rychle shrnu alespoň nějaké tipy, které se holkám budou hodit až do razí do států.
1. RESTAURACE
normální je nechávat 20% a více na dýškách. Tady to tak chodí, většina zaměstnanců v restauračních zařízeních dostává nižší mzdu než je minimum stanovené zákonem a to zejména z důvodu, že právě jejich plat jsou dýška neboli tips. POZOR v některých restauracích je mají již rovnou zahrnuta v ceně, tak je dobré pořádně prostudovat lístek, zda je tam poznámka - "servis included". Tak vždy když budete sedět v Americe (nejen v USA) tak si vzpomeňte, že tam třeba pracuje člověk jako já a každý dolar (koruna, euro...) se mu hodí :). A pokud se vám to hodí, klidně zaplaťte kartou nebo jim vypište šek :-D

Voda je podle mě téměř všude zadarmo, nebojte se je požádat třeba o citron apod. Co se týká ostatních druhů napojů jako je pepsi, Sierra Mist (něco jako Sprite), Mountain Dew (má oblíbená, v čechách těžko k sehnání), platíte za ně jen jednou. Obvykle 2 až 3 dollary, ale doplnění neboli refill je zadarmo :) Oblíbený je u američanů i sweet tea a unsweet tea, ale nedoporučuju!

2. DANĚ
pokud půjdete utrácet, všechny ceny jsou uvedeny bez DPH. Příklad, útrata za 80 dollarů ve skutečnosti bude 86 dollarů a samozřejmě platí to i pro restaurace!

3. CENY
Vždy se ptejte na ceny "for locals" a vždy váhejte, dostanete slevu :)

Už zase frčím na pláž a utrácet nějaké doláče :))

Tak jsem to musela krapet zkrátit

XoXO

Lenci

Žádné komentáře:

Okomentovat